Rólunk Rendelj! Kritikák Ajánlók Könyvkritika Starbucks Frappuccino

2014. augusztus 25., hétfő

6. kritika

#6 Our destiny is written
Mára ez az utolsó kritikám, de ugyan olyan figyelmesen írom meg ezt is, mint az eddigieket.

Cím: A cím számomra érthetetlen, dehát egy részből még nem fogok sok mindent leszűrni, szóval itt több dolgot nem jegyzek meg.

Prológus: Ne haragudj, de ez nem prológus. Attól a résztől, hogy leírtad, hogy "Rosalienak hívnak, és egy elf vagyok. " Már nem számít annak. Az eleje szépen indult, de ezzel a mondattal érvénytelenítetted a címet, ugyanis egy prológus nem egy bemutatkozás, esetleg rövid élettörténet ismertető, hanem ugyan úgy történetleírás, csak a történetnek a bevezető része.
Fülszöveg nincs, tehát itt nem értékelek semmit.
Történet: Mikor végigfutottam a szereplők képein, gondoltam, hogy nem egy gimis-szerelmes sztori lesz, úgyhogy különleges sztorira számítottam. A prológus elolvasása után sejtésem bebizonyosodott, miszerint nem egy fanfiction-nek nézünk elébe, viszont ahogy elkezdtem olvasni az első részt, nem kötött le. Valami miatt nem éreztem úgy, hogy most minden áron rendszeres olvasójává váljak a blogodnak. Lehet az is közre játszik, hogy ilyen típusú történeteket nagyon ritkán olvasok, de ahogy végeztem a fejezettel rájöttem, hogy nem csak erről van szó. A szövegben túl sok leírás van, amibe kissé beleveszik az ember és csak olvas és olvas és olvas, aztán pár perc múlva arra eszmél fel, hogy nincs tovább. Érted, mire gondolok? Ha nem, akkor elmondom. Arról szövegelek (gépelek), hogy nem köt le az írásmód és a leírások is átlagosak, hiányzik belőle az a plusz átélés, amit az író belead és az olvasó elé tárja az általa elképzelt világot. Ami még kiakasztott, az a befejezés, nagyon hirtelen csaptad le, erre máskor figyelj kicsit, hogy szépen vezesd végig és egy elegáns, vagy frappáns, vagy éppen megdöbbentő mondattal zárd le. Az első részben túl sok információt zúdítottál ránk, szerintem volt olyan leírás, ami teljesen felesleges volt, mert nem illett a témához.
 Helyesírási hibákat azt hiszem nem találtam, vesszők is a helyükön vannak, szóismétlés pedig szintén hiányzik, tehát a fogalmazásoddal minden rendben. Nálad is felhívnám a figyelmet a részek tagolására, nem szabad elfelejteni a bekezdéseket! Mondatszerkezetek rendben vannak, de néha rövidek a mondataid, ami a fentebb említett dolgokat "okozza". A leírás-párbeszéd arányra már kitértem.
Szereplők: Jó sok szereplő van, az biztos, remélem a későbbiekben kiderül, hogy miért került mindenki főszereplőnek és nem csak felesleges pótlékok, akik az egész sztori alatt kapnak össz-vissz 2 részt.
Rosalie személyisége engem nem fogott meg elsőre, nem vált a kedvenc női karakteremmé, úgy gondolom nem vittél semmi külölegeset, vagy maradandót belé, de mivel még az elején jársz, ezen javíthatsz.
Diana emlékeztet Rosalie-re, biztos ezért olyan jó bartánők. :D
Federico még nem sok szerepet kapott, de elsőre szimpatikus fiú, remélem a későbbiekben az ő életét is jobban megismerhetik az olvasóid.

Végül összegeztem pár dolgot:

- Tagold a részeket és írj kerekebb mondatokat.
- Rosalie karakterébe vigyél valami különlegeset.
- Kevesebb leírást!
- Figyelj arra, hogy érzésekkel írj, azaz próbáld meg azt, hogy belképzeled magad az adott helyzetbe és úgy írj, hogy te hogyan cselekednél, mi suhanna át agyadon, stb. Így jobban átadod a történetet. 

Remélem semmivel sem bántottalak meg, elég késő van, én pedig egyre fáradtabb leszek. :D

További sok sikert és jó munkát kívánok! xx


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése