Rólunk Rendelj! Kritikák Ajánlók Könyvkritika Starbucks Frappuccino

2014. augusztus 27., szerda

12. kritika

#12 Dead Soul
Cím: Titokzatos, de mégis egyértelmű. Nagyon találó, ennél jobbat nem is választhattál volna.
Prológus: Érdekes. Magába foglalja az egész történetet, ad egy kis információt David helyzetéről, gondolatairól és arról, hogy milyen ő valójában. De én nem itt kezdtem volna bele a történetbe. Ahogy elolvastam az eddig feltöltött részeket, összegezve úgy gondoltam, hogy a Prológus nem jó időről lett megírva. Saját magamból kiindulva én úgy kezdtem volna, hogy leírom a fiú egyik szenvedését, vagy a napot, ahol eldöntötte, hogy mit fog tenni az őt körülvevő bántalmazó fiatalokkal, mivel úgy egy különálló rész lett volna, de így kicsit egybefolyik a többi fejezettel. Ez nekem kicsit nem stimmel.
Fülszöveg: A Történet menüben levő leírást értékelném ezen a helyen, de ha nem bánod inkább a következő részben térek ki rá bővebben.
Történet: Elég sok minden kavarog a fejemben, de megpróbálok egy értelmes fogalmazást összehozni.
 Egyedi. Titokzatos. Különleges. Ez a pár szó, ami leginkább jellemzi David világát és beteges tervét. Ahogy elolvastam a történetleírást, alig vártam, hogy mi fog kisülni ebből az egészből, de amint észrevettem, hogy nemrégen hoztad létre a blogot, elszomorodtam, hogy még nem most fogom megtudni, hogy főszereplőnk mit fog kezdeni az újfajta érzéssel, a szeretettel. Vajon igazán szerelmes lesz, vagy a lány csak elcsavarja a fejét? Tetszik, hogy egy ilyen fajta sötét történetbe belecsempészted a szerelmi szálakat, még ha nem is teljesen idevalóak. De jól tetted, mert sok érdekes helyzetet ki tudsz még ebből hozni.
 Nem találkoztam még ilyen történettel, nem is teljesen a stílusom, de minden sorát teli kíváncsisággal olvastam. Amivel nem értek egyet, hogy napló formában írod. Ez számomra furcsa, bár David egy olyan fiú, akiből simán kinézhető az efféle cselekedet, mégis furcsállom ezt a megoldást. A bejegyzések címe ismételten egy olyan pont, amivel kapcsolatban nemtetszésem fejezem ki. Az egyszerű szavak nem elég figyelemfelkeltőek, mert bár a bejegyzés tartalma magával ragadja az embert, de ha ránéz a címre, semmi különöset nem vél felfedezni.
 Igazából az általad kitalált fiú élete és cselekedetei felkeltik az olvasók figyelmét és alig várják mikor olvashatják újra a David által írott sorokat. Ami szerintem még nagyon fontos, az az, hogy most nem a népszerű, vagy átlag diákok életét követjük nyomon. Ez más. Itt egy fiú, aki az utálat középpontjában áll, csak azért, mert más mint a többiek. A gimnáziumi hierarchia egy újabb meglátásból terül elénk, de ami a legfontosabb: a fiú nem panaszkodik, csak tűr. És közben csendben végrehajt több gyilkosságot. A megnyerő sztori azért vált ki ilyen érzést belőlem, mert végre valami újat hoztál a blogok világába.
 Írásmódod kiemelkedő, szóhasználarodra szintén nem tudok semmi rosszat megjegyezni. Igényes munkát adsz ki kezeid közül, ugyanis elírások és helyesírási hibák nélküli részeket követhettem nyomon. Mondataid rendben vannak, nem olvastam egy felesleges megjegyzést sem. Mikor láttam, hogy napló stílusban írsz, megijedtem, hogy párbeszéd egyáltalán nem lesz és a sok leírás miatt beleveszek majd a fiú életébe. De nem így lett. Egyáltalán nem hiányzik a párbeszéd, ez így pont megfelelő.
Szereplők: Mivel a történet főszereplője csak az érzelemmentes David, így róla írok csak, de megpróbálok bőven kitérni a megformálására.
 Nagyon nehéz egy lánynak fiú szemszögből fogalmazni. Az pedig mégjobban megnehezíti a bloggerina dolgát, ha egy ilyen fiúról kell írnia. David karaktere különleges, neked pedig tökéletesen sikerült a megformálása. A borzalmas életet élő fiú borzalmas gondolatait remekül adod át, már én is elkezdtem félni, hogy egyszer egy ilyen ember lesz az osztálytársam. A srác viszont nagyon ellentmondásos, ami nekem néha kicsit zavaró volt. Egyik percben mintha félne, de a másik sorban pedig már a rettentő rohamáról ír, és arról, hogy újra ölnie kell. Amit még nem értettem, az az, hogy a történetleírás során nekem úgy tűnt, mintha már élni sem szeretne, viszon a naplóban többször is hangoztatja, hogy már pedig önmagával nem fog végezni. Nagyon kíváncsian várom, hogy ki lesz az a lány, aki a legtöbb fájdalmat okozza neki, de ennek ellenére mégis kivált belőle érzelmeket.

Itt pedig pár tanácsot kellene írnom, de most csak egy dolgot szeretnék kiemelni.
- Próbálj meg kicsit ötletesebb, érdekesebb címeket adni a bejegyzésnek.

Azért remélem hasznos volt számodra ez a kritika, további sok sikert kívánok és gazdagodtál egy új olvasóval! xx


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése